måndag 17 december 2007

Men herregud!

Jag köpte ett par strumpbyxor på Åhléns i lördags. Igår försökte jag ta på mig dem en lång stund, men det ena benet blev alltid snott. Hur jag än gjorde. Till slut konstaterade jag att den ena foten pekade framåt och den andra bakåt. Har aldrig sett något liknande.

Idag packade jag barnvagnen full, med treåring, bebis, strumbyxor och kvitto. Jag satte på mig täckbyxorna, åt rätt håll, och promenerade ner för alla backarna till Åhléns. Lyckades hindra sonen från att riva presentförpackningarna som står snyggt staplade på parfymavdelningen. Pratade med söta flickan i kassan. Hon fnissade lite när hon tittade på strumbyxorna och visade sin äldre kollega i kassan bredvid. Nämen, utbrast denna med vadtokigtdetkanbli-min. Jag bytte strumbyxorna. Promenerade upp för alla backarna. Svettades. Det är för varmt för täckbyxor idag.

Väl hemma packar jag upp mina nya strumpbyxor. Och, vad tror du? Jo, det är sant. De är likadana. Ena foten framåt och andra bakåt. Helt omöjliga att ha på sig.

1 kommentar:

Ida sa...

Men vad fan. Åhléns lixom. Det trodde man inte