torsdag 27 december 2007

Julrensning

Så var julen förbi. I år var den riktigt, riktigt härlig. Sonen skapade en fantastisk julstämning med sina önskningar, väntan på tomten och glädjen över klapparna. Det var en fröjd att uppleva julen tillsammans med honom.

Men många nya saker blir det! Sonen fick själv vara med och rensa ut i sitt rum. Trasiga leksaker och sådant som han inte leker med åkte ut eller ner i källaren. Jag tycker det är bra om det finns lite lagom mycket leksaker. Och bra sådana.

Jag fick också några klappar. Påslakan till exempel. Så idag är det jag som kastar bort ett par väldigt slitna påslakan, och flyttar in de nya på hyllan. Jag fick en klänning också, av min syster, det kräver en extra titt i garderoben. Något annat får flytta ut. För fler kläder behöver jag inte. Däremot behöver jag ta en tur till secondhandbutiken för att lämna in kläder.

Barnen fick mycket kläder och jag måste börja undersöka hur man smartast gör sig av med urvuxna barnkläder. Lämna till välgörenhet? Sälja på Blocket? Sälja på bytesmarknad?

Inga kommentarer: