söndag 14 oktober 2007

Två saker in, fyra saker ut

Igår shoppade jag. Två saker. En scarf och ett armband. Småkrafs alltså. Regeln En sak in två saker ut gäller ändå. Det bästa är om jag direkt kan rensa ut en sak av samma sort. Alltså att en scarf ersätter en annan scarf. Men ibland går inte det. Dessutom börjar mitt rensande ge resultat. De saker jag har är oftare och oftare saker som jag både använder ofta och saker som jag tycker mycket om. Precis som det ska vara. (Glöm inte att det fortfarande finns hur mycket som helst i källaren. Hu!)

Igår hittade jag dock två scarfs som jag aldrig mer kommer att använda. De skänker jag till Röda Korset. Något armband som jag ville skiljas från fanns det däremot inte. I hallen hittade jag istället en korg innehållande en sån där märklig blandning av saker som har en förmåga att finnas här och där i vårt hem: reklamnyckelringar, en tejprulle, två trasiga pennor, en reflex, en skruv. Ja, du fattar. Jag rensade ut en hel del ur korgen, och la en en hel del på ett annat ställe. Vi förvarar tex. varken pennor eller tejp i hallen! Kvoten fylldes. Fler saker flyttar ut än in!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Sara! Vi valde att slänga ut bilen när nytillskottet flyttade in. Eftersom jag ännu inte tagit mig utanför hemmets fyra väggar vet jag inte om det var ett smart drag?!? Har varje fall inte saknat den än.

Sara sa...

Är du HÄR? Det var det värsta.

Jag hörde att ni har slängt ut bilen, men jag hörde också att en ny förväntas in inom en vecka. Det låter bra tycker jag. Bil är ju trots allt praktiskt, i norrländsk småstad!

Kramar!