fredag 26 oktober 2007

Maten

Igår när maken kom hem efter storhandlingen kände jag mig lite bättre och tyckte det var riktigt spännande att packa upp det som han hade handlat. Jo, det är sant. Men tänk på att jag bara går hemma och väntar barn hela dagarna. Jag har inte så himla mycket spänning i vardagen just nu. Han rapporterade också att han klarat sig från avstämning. Äppellådeincidenten verkar vara glömd. Skönt!

På veckomatsedeln den här veckan finns: Fläskfilé, pasta med champinjonsås, köttbullar, kycklingwok, panerad torsk, jordärtskockssoppa och ost och skinkpaj.

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag tycker också att det är spännande att packa upp mat. Även om jag har handlat den själv...Allra bäst är det om man (inte särskilt ofta) har gjort en rejäl rensning i kylen innan man åker och handlar så att man kan "inreda" kylskåpet på nytt. Jag går ju inte runt och väntar barn direkt, men jag vet vad det vill säga.

Sara sa...

Det ekade i kylen igår innan storhandlingen. Så det var inredning från grunden så att säga!