torsdag 25 oktober 2007

I andra hand

Det är torsdag och jag hade tänkt skriva om mat och storhandling igen. Men, ändrade planer gjorde att maken själv bossar över både veckomatsedeln och veckohandlingen medan min uppgift blev att ligga kvar under täcket. Jag vet således ingenting om vad vi ska äta eller handla.

I stället passar jag på att berätta att jag besökte Second Handbutiken igår igen. Den trevliga. Jag lämnade in ytterligare en kasse med kläder och gick återigen igenom utbudet. Jag hittade ytterligare ett par skor som jag hade köpt direkt om jag hade haft mindre fötter, samt ett par klänningar som förmodligen är fina på om man inte har en gravidiniondemånadenmage. Tricket verkar hur som helst vara att besöka butiken ofta, så att man hinner hitta kapen före någon annan gör det!

2 kommentarer:

Ida sa...

Kanske jag ska ta med mig lite grejor att lämna in där.... Har inte hittat nån bra affär här.

Sara sa...

Finns det ingen Röda Korsetaffär eller Myrorna?