måndag 10 september 2007

Chokladen

Ett snabbt inlägg bara, om chokladen. Den som kollegan sa att jag bara måste prova. Det är Lindts chokladkulor, den svarta påsen, med 60% kakao, vi pratar om. Har en bild, men ingen sladd just nu. Kanske senare.

Kulorna ska, allt enligt kollegan, serveras rumstempererade, för att få rätt konsistens på "fyllningen". Jag gjorde som hon sa. Givetvis. Och här kommer omdömet.

Fantastiskt goda. Härlig konsistens. Stora. Mäktiga. Jag, som är en mörkchokladälskare, skulle i och för sig gärna prova samma kulor med 70% kakao. (Förmodligen läses min blogg av en och annan produktutvecklare på Lindt.)

En sak är viktig bara: Fem kulor samma eftermiddag och kväll är för många. För en kvinna. Inte för en man. Det är de testresultat vi har fått fram i den här familjen.

1 kommentar:

Ida sa...

ÅÅh herregud! kanske jag ska åka iväg och köpa nu på en gång, Maxi har ju öppet till 22!