tisdag 21 augusti 2007

Var sak på sin plats! Snälla...

De har flyttat fram sina positioner medan jag var på semester, Sakerna. Det hjälper inte med att jag hytter med näven och bestämt säger Var sak på sin plats. De är fortfarande alldeles för många. (och alla har inte en bestämd plats.) Jag blir galen. Och jag är alldeles för trött för att orka tampas med dem. Kan de inte bara flytta? Alltså de saker som jag inte tycker om och som jag aldrig använder. De borde väl känna det på sig? Varför stannar de? Vad vill de mig?

Tycker de att det är roligt att samla damm? Att vira in sig i hundhår, som vi just nu har ett otroligt överflöd av, är det kul? att ligga framme på köksbänken, på en byrå, i en trappa, för att det inte finns någon bättre plats. Är det ett värdigt liv för en sak? Jag bara undrar.

Inga kommentarer: