måndag 20 augusti 2007

Tillbaks

Slut på semester. Summering:

  • 1 klass på tåget är mycket bekvämt. En stor mage blir dock inte mindre bara för att du åker 1 klass.
  • SJ glömmer ibland att ta bort mat från Bistrovagnen som har blivit gammal. Det minskar matlusten hos vissa resenärer.
  • Centralen är en mardröm för lantisar en fredag eftermiddag i augusti. Liksom Åhléns city, H&M på Drottningatan 56, gröna linjen mot Hagsätra och buss 807.
  • Fasters hus är däremot alldeles lugnt och stilla. och fint. Jättefint.
  • En katt som krafsar på toalettdörren mitt i natten är inte nödvändigtvis i behov av sin låda. Det kan gälla rent missnöje med att dörren är stängd. Men jag använder faktiskt helst toaletten med stängd dörr!
  • Melodikrysset kan göras på internet. Om internet fungerar.
  • Man kan prata en hel helg och inte göra så mycket mer. Om man är släkt i alla fall.
  • En bebis som snart är två månader är större än när han var en vecka. Och mer skrattig. Och pratig. (Men förstod han verkligen att det var jag, moster, som var där?)
  • Hemresa med buss - tåg - buss är jättejobbigt. Verkligen. Fy.

Annars rekommenderar jag semester. Det är bra. Både för husmödrar och husfäder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid skönt att resa bort men faktiskt är det nästan alltid skönast att komma hem. Jag ser fram emot att alldeles strax bara ha ett hem! Man uppskattar det man har så mycket mer när man upplevt alternativen! Fast för "vissa" är det tydligen alltid nödvändigt att uppleva alternativen för att kunna få ro i själen med man har. Eller nåt sånt. Typ...

Ida sa...

Det verkar som om du är nöjd i det stora hela i alla fall - det glädjer mig...