fredag 10 augusti 2007

Så sant, så sant

Jag önskar att jag orkade skriva vad jag tycker om de böcker jag har läst i sommar, men jag orkar inte det ikväll. Istället kommer blandade lärdomar och insikter i punktform:
  • Det är jättejobbigt, jättetråkigt och jättedyrt att handla mat. Och det tar jätte lång tid.
  • Det gör ont i kroppen när man springer det fortaste man kan under den senare delen av en graviditet.
  • Om ovanstående föranletts av att ens treårige son rusat rakt ut i gatan och man verkligen inte hinner i fatt honom innan han befinner sig mitt i gatan, börjar man lätt gråta.
  • Det är väldigt svårt att sluta gråta när man har börjat. Speciellt om man är gravid.
  • Man somnar lätt framför Teletubbies. Även om man får frågor rörande filmen av någon som sitter bredvid i soffan.
  • Det är skönt att sova.
  • Kryddor som gick ut 1999 kan man slänga.
  • Om vi bodde i en trea skulle vi inte kunna ha så här mycket saker. Trots idogt rensande. Detta vet jag säkert eftersom vi just nu bara kan utnyttja tre av fyra rum. Alltså måste vi klättra över möbler och saker från barnrummet som nu står i vardagsrummet, hallen, klädkammaren, sovrummet, sonens rum och på balkongen. Men vi är så glada över att golvet är slipat och lackat ett varv. Så glada.
  • En fredagkväll behöver man inte göra någonting. Annat än dricka te och äta skinkmacka.

Inga kommentarer: