fredag 31 augusti 2007

Besatt

Min syster antyder att jag rensar för frenetiskt. Hon har en kompanjon i min man. Idag har jag rensat ut en gammal necessär, en trasig tumstock och ett trasigt minileksakssvärd (den som berättar det för sonen får själv hantera siuationen som följer, jag flyr.). Inte mycket alls. Jag har kastat blickar på en hög med inredningstidningar, ett överfullt badrumsskåp, ett par fula jeans, tre videoband och några pocketböcker. Jag har inte rört dem än, men helgen har bara börjat. Jag kommer att vinna den här gången. Jag vet det.

Uppdatering: läs kommentarerna! Jag har missuppfattat min syster. Det visar sig att hon är på mitt lag! Skönt.

2 kommentarer:

Ida sa...

Det gör jag inte alls! Jag hejar glatt på! *HEJA HEJA* Inredningstidningarna borde ha åkt ut för längesedan. Själv ska jag rensa en byrålåda i hallen imorgon, sonens ytterkläder måste få plats!

Sara sa...

Å, vad bra. Då är det bara maken kvar i motståndsrörelsen. (Barn räknas inte). Tänkte spara en bunt inredningstidningar. Läser de faktiskt relativt ofta, återanvändning. Men fler än 20 får man inte ha. Och de måste ligga i en prydlig hög, i ett skåp. Annars...