måndag 30 juli 2007

Happy

Den här första arbetsdagen efter semestern har utvecklats på ett helt fantastiskt sätt. Det började lite knackigt med panik eftersom klockradion stod och blinkade när jag vaknade i morse. Strömavbrott! Vad är klockan? Halv sex. Puh!

När vi svängde in på dagisparkeringen var den fullkomligt öde och persiennerna var nerdragna i förnstren. Lätt panik igen. Har jag tagit fel dag? Öppnar inte dagis idag? Börjar jag inte jobba idag? Vem ska ta hand om sonen om dagis är stängt? Jag hann tänka mycket innan jag kände på dörren och kunde konstatera att dagis (ja,ja: förskolan) var öppet. Ett barn och en personal fanns där inne. Så kallad mjukstart.

Och så det fantastiska: på jobbet. Visste att allt såg osäkert ut när vi gick på semester. Hade jag otur skulle jag få helt nya kollegor, igen, efter sommaren. Allt var öppet. Kändes sådär. Har inte tänkt på det under sommaren. Inte medvetet i alla fall.

Och så visar det sig att jag får en nygammal kollega, till lika kär vän. Hej hopp! Nu kommer jobbet gå som en dans.

(Försöker komma på en passande trudelutt att nynna, men kommer bara på den där chokladreklamen, Merci. I´m so happy, I´m so glad that ...?.., I want to thank you, and thank you means(?) merci... Den känns inte riktigt rätt. Men jag är jätteglad i alla fall.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det sant? Det var ju helt fantastiskt!

Sara sa...

Det är sant. Otroligt!