fredag 8 juni 2007

Trådlös nätverksanslutning är nu ansluten

Det är 21 grader i skuggan ute. Sonen och jag sitter inne. Vi har fortfarande inte återhämtat oss efter igår. Det var då vi, eller ok, jag, fick den här idén:

Få se nu, det är 25 grader och klockan är 12, om vi skulle ta och promenera ner på stan. Innan sonen ska vila lite. Och jag med.

Jag var noga med att ta ett par bekväma skor, eftersom jag är ett par storlekar större än jag brukar vara. Som om skorna skulle hjälpa mot värmeslag och uttorkning.

Nu sitter vi alltså inne. Och dricker. Men jag måste nog sluta snart. Trots att jag fortfarande känner mig törstig. Om två timmar ska vi stå tillsammans med X antal andra familjer och vänta på vår nybakade student. I gassande sol. Långt från en toalett.

Drickandet kommer att återupptas så snart toalett finns inom synhåll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tvingat mig själv att sitta ute en stund nu på fm innan det blev för varmt. Snart blir det dags för den dagliga promenaden till willys, funderar dochj på att byta glass mot frukt idag, typ nektarin eller persika om det finns.

Sara sa...

Frukt är glass. Eller var det: Frukt är godis? :)