fredag 8 juni 2007

Studenten

Nu är han studentad. Svågern. Den långe. Följande kan sägas om dagen:
  • Jag kommer ihåg när jag tog studenten.
  • Det var länge sedan. Det var inte igår.
  • Det är rörande med studenter. (Speciellt när man är i ett välsignat tillstånd.)
  • Alla studenter sjöng inte studentsången. Det var synd.
  • "Sjung om studentens lyckliga dar..." är en finfin sång.
  • "ES 3, tja la la la la..." är det inte.
  • Sonen vill ta studenten. Det har han förklarat för alla som velat lyssna idag.
  • Jag har lovat maken att inte vara en extremt pinsam mamma den dagen.
  • Smörgåstårta är gott. Men ibland blir det för mycket.
  • Maken kom ihåg när han tog studenten. Han menade att det var igår. Jag tog mig friheten att upplysa honom om exakt hur länge sedan det var. Han är fortfarande chockad.
  • Vätskebrist går inte över snabbare för att du får ett plötsligt infall att springa ner på H&M medan de andra tittar på studenternas lastbilskortege. Utan att dricka något. Varken före under eller efter. Det kan i stället göra att du mår sämre. Att din tunga på allvar förvandlas till sandpapper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer också ihåg när jag tog studenten, det var ett par år sedan...det var roligt...

Sara sa...

Ett par = två? Vill du att jag ska berätta för dig också, exakt hur länge sedan det är du tog studenten? :)