onsdag 13 juni 2007

Ett jäkla sätt!

I morse när jag cyklade till dagis med sonen i spöregn var det en bil som tutade åt mig. Detta gjorde han därför att:

A: Han tyckte jag var snygg i min 100 år gamla regnjacka och min mans enorma regnbyxor.

B: Han kände igen mig från klubben "Snabbcyklande småbarnsföräldrar".

C: Han tyckte att jag cyklade för sakta genom den korsning han väntade på att få svänga i.

Det rätta svaret kommer här:

C!

Och nu kommer skället:

Hur snabbt tror han att man kan cykla med en treårig klump bakpå, en ryggsäck fylld med ombyteskläder, jympaskor, böcker, snuttefilt och nappar på ryggen, och en bebis i magen? I spöregn? Nej fy, för honom som tycker att en gravid kvinna måste spurta genom korsningen så att han inte behöver vänta två sekunder extra i sin bil. I regnet. Kliv ur och cykla själv, gubbj***l. Så skulle du få lite motion och slippa belasta sjukvården med dina välfärdssjukdomar. Och så skulle mina barn kunna växa upp i en värld där det går att andas. Där naturkatastrofer inte blir allt vanligare för att människan sitter fastvuxen i sin bil.

Han jobbar på företaget som har sina lokaler under våra lokaler. Det såg jag på bilen, som var osmakligt dekorerad med deras logga. Nu stampar jag surt i golvet. Så. Och en gång till. Så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad i helvete?? Går ner och ställ honom mot väggen och fråga vad fan han menade, eller ge honom en rak höger. Nån måtta får det vara!

Sara sa...

Jag såg inte riktigt hur han såg ut. Eftersom det regnade så! Men iofs är de idioter allihop därnere så jag kan lika gärna skälla ut hela högen!

Anna ser dej sa...

Jag tycker du ska bestämma dig för att det var din otroliga skönhet som var skälet. Mycket trevligare och så kan du gotta dig åt att han inte kommer att få något av det där snygga som cyklade förbi:D

Sara sa...

Nu när ilskan runnit av mig känns din kommentar helt rätt. Självklart tutade han för att jag är oemotståndligt attraktiv. Speciellt i regnkläder och cykelhjälm!:)