onsdag 2 maj 2007

Pannbiff, klyftpotatis och cole slaw till lunch

  • Två av tre nyansade syréner i lilla trädgården har blomknoppar. Det är verkligen långt över förväntan. Jag trodde jag skulle bli utan den ljuviga syréndoften i år.
  • Störde mig något fruktansvärt i förmiddags på att en kollega hade ställt in fyra stolar som inte matchade i ett grupprum. Var till slut tvungen att påpeka att de inte skulle stå där och själv lyfta ut dem. (Ja, jag kunde inte arbeta annars!)( Jag kanske inte är helt ointresserad av inredning ändå.)
  • Konstaterar varje dag att sonen är fantastisk. Älskar att få delta i hans små resonemang. (OK, strax före middagen önskar jag ibland att han höll tyst, det gör jag.)
  • Det är två veckor kvar. Till Rom. Maken har hämtat biljetterna. Vad ska jag ha på mig?
  • Måste försöka låta bli att äta choklad idag. Och i morgon. Och kanske t. o. m. på fredag. Men på lördag då blir det banne mig lördagsgodis.
  • Skrivbordsjobb nu på eftermiddagen. Skönt. Ledig i morgon. Skönskönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det blev väl en riktigt lyxig arbetsvecka för dig....själv har jag gått ner på halvtid nu vilket också känns lyxigt.

Sara sa...

Mycket lyxig. Jag lever ett liv i sus och dus!