onsdag 30 maj 2007

I have a dream

Semester. Var är du?

Är förmodligen en av Sveriges mest ointresserade kollega och undersåte just nu. Räknar minuter till semestern. Och ändå jobbar jag 40% mindre än alla andra. Jag kanske borde skämmas? Men jag är till och med så fräck att det gör jag inte. Jag vill bara ha semester. Nu.

Jag vill sitta på altanen, under den nya markisen, och göra ingenting. Äta jordgubbar och melon. Ibland ska jag gå ner till sommarcafét, som ligger i en liten park, och äta något gott. En paj eller sallad kanske. Jag ska smsa mina långtbortifrånvänner: En fika? och så ska vi ses en halvtimme senare. För de har också semester och har rest hit. Sonen ska mirakulöst nog bli intresserad av att sitta still vid cafébord, hur länge som helst.

Åh, det kommer att bli alldeles underbart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också efter min "semester", bar två dagar till ska jag jobba...

Sara sa...

Skönt! :)