onsdag 16 maj 2007

Huvudet i sanden

Skrev jag att jag var trött igår? Det var ingenting mot dagens trötthetsnedstreckyrsel. Har ändå lyckats lämna älskade sonen på dagis och tagit mig till jobbet. Och nu är det värsta avklarat. Ska bara skrivbordsjobba efter lunch. I love skrivbordsjobb. Nästa gång jag väljer yrke ska jag välja ett där man får sitta mycket vid ett skrivbord.

Resan närmar sig med stormsteg och resfebern stiger. Som vanligt hanterar jag nervositet inför något med att låtsas som om det inte ska hända. Vilket får konsekvenser för förberedelserna. Varför packa om man inte ska resa? Det är dock inte hela sanningen den här gången. Ovan nämnda trötthet och en hel del annat fixande, planerande av kommande aktiviteter har också tagit ut sin rätt.

Vi har nästan hela dagen på oss imorgon. Det är tur.

Avslutar med en väderleksrapport för Rom: fredag: 23 grader/sol, lördag: 27 grader/sol, söndag: 28 grader/växlande, måndag: 29 grader/molnigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enbart skrivbordsjobb är något jag verkligen avråder ifrån. Det föreligger hög risk för bränt sittfläsk och därpå följande hjärt- och kärlsjukdomar pga. inaktivitet.

Vädret i Rom verkar mycket lockande! Önskar er en trevlig resa! Själv åker jag norrut ikväll!

Anna ser dej sa...

Åh, Rom, vad härligt! Drick mycket vin och bra kaffe och ät hejdlösa mängder god mat. Och bara njut!:D

Sara sa...

Ingela: Norrland är inte heller fel!

Anna ser dej: Jag tycker inte om kaffe, och vin kan jag inte dricka eftersom jag, liksom du, är välsignad! Men mat ska jag äta. Oj, oj, oj.

Anna ser dej sa...

Nävisstdet. Damn. Men en av tre är kanske ändå inte så illa...:D