tisdag 24 april 2007

Punkter

Känner att jag ofta hänfaller åt att blogga i punktform numera. Det kanske är lite tråkigt. Men å andra sidan, det är ju min blogg. Jag gör som jag vill.
  • Inga tårar på dagis imorse. Sonen bearbetade gårdagens ledsamma farväl ordentligt innan vi gick hemifrån. Han avslutade med att konstatera: Men jag vet ju att du måste gå till jobbet, mamma. Idag blir jag inte ledsen. Min tappre son. Snart tre år.
  • Ica säljer något slags fyrkantig polarkaka för 1 krona styck idag. Jag köpte 6 och lovade samtidigt dyrt och heligt att baka ikväll. Eller imorgon. Eller allra senast på torsdag.
  • Jag har inte vågat kolla min lönespec. än. Fruktar det värsta med minst två karensdagar samma månad.
  • Har tänkt på Kay Pollak flera gånger på jobbet. Idag lär han mig att jag kan välja att se en attack som ett uttryck för att den andra är ur balans - har ett problem. Med attack menas om någon t.ex. är irriterad på dig och skäller på dig. Jag har väl i och för sig inte riktigt blivit attackerad än idag. Men jag är beredd. Kom an bara!
  • Det är 24 dagar kvar till vår Romresa. Vi har fortfarande inte hämtat ut biljetterna. De är betalda och har legat på resebyrån i ett par månader. Vad är det för fel på oss?

Inga kommentarer: