lördag 14 april 2007

Capote

De andra krattar och lyfter fram utemöbler i solen. Jag har de lite tråkigare uppgifterna, tvätt, disk och städ på min lott. (Ska snart kalla in förstärkning!) Jag lättar upp med lite bloggande.

Filmen om den amerikanske författaren Truman Capote såg jag igår. Maken såg halva, jag såg hela. Jag tyckte om den. Se den. Den är intressant. Jag läste Capotes roman In cold blood på nittiotalet när jag läste Engelska A. Jag minns nästan inget av den. Men jag minns den och att den var svår att släppa. Jag ska gå ner och hämta den i källaren. Kanske nu på direkten.

Det här var kanske inte den mest givande filmrecensionen som har skrivits. Men tänk på att det är 18 grader och sol ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den filmen såg vi också för att tag sen, den var bra!

Sara sa...

Japp. Det var den!