måndag 3 januari 2011

Andra gången

Styrketräning har jag inte tränat på ett tag. Inte på sju år. Faktiskt. Men nu ska du höra: Idag var jag på gymmet, igen. Jag var där förra veckan också. Och min kropp säger till mig: Det här är bra. Det här gör gott.

Jag tänker på alla misslyckade träningssatsningar sedan barnen kom. Jag irrar runt i träningslokalen, letandes efter maskin 6A, och tänker samtidigt: Kommer jag verkligen att styrketräna i år? När livet drar igång på riktigt igen. Med alla de där måstena och tiderna. Kan jag prioritera om och planera in nytt? För att må bättre. Det måste jag väl kunna?

När jag styrketränade sist var utsikten från gymmet fantastisk. Nu är utsikten en annan. Inte fullt så fantastisk. Men ändå. Två tv-skärmar försöker kompensera. Det blir nog bra. Om jag bara gör det. Tar mig tid. Tar mig dit. Och tränar.

Inga kommentarer: