söndag 4 januari 2009

Trettiotre

Ett år till. Jag är trettiotre. Från och med idag. Jag vänjer mig nog.

Frukost på säng. Med scones. (Fulla av vetemjöl. Vitt mjöl. Dr Ehdin.) En present från Maken. Ett dygn. Med just Maken. En present från barnen. Abba Singstar. Nu fattas bara min syster. Men jag uppskattar att jag får tid att träna innan hon kommer. Sångstjärnan. Tonsäker. Musikalisk. Sonen och jag har tränat hela dagen. Till grannarnas stora förtjusning. Systerns present innehöll för övrigt inga överraskningar. Nu har Sound of music fått sällskap i dvd-hyllan.

Mamma och Maken hade hemligheter ihop märkte jag när jag fick presentkuvert av min mor. Biljetter till härlig livemusik. Under dygnet med Maken. Och så stickade accessoarer i fel färg. Jag byter till mer Sarapassande. Stor tulpanbukett från Skånebesök och tre vackra rosor från Stockholmare hemma på visit, plus hudlyx på burk. Födelsedagar är mysiga, tycker du inte det?

6 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Åh så härligt det låter! Stort, stort grattis så här i efterskott. Det låter som om dina nära och kära har tagit hand om dej ordentligt.
Hoppas du får en lika trevlig avslutning på DIN dag.
Kram Ulrika

Anonym sa...

Grattis! Vilken härlig dag med uppvaktning du verkar ha haft.

Kram Linda

Anna sa...

Hjärtligt grattis på födelsedagen från mig! Du verkar ha haft en kanondag. Det vita mjölet gör väl ingenting, regler är till för att brytas – ibland.

Kram. :o)

Kajsa sa...

Hurra, hurra, hurra för dig i efterskott Sara! Finfina presenter och härlig frukost på säng, låter som om du har haft en toppendag. Jag menar tulpaner, bara en sån sak!

Kram!

Anonym sa...

Stort grattis! Glöm nu inte att du ett helt år på övertydlig irländsk engelska kan säga att du är Törtitri!
Kram ingela

Sara sa...

Ulrika: Tack! Avslutning blev lika trevlig den! :)

Linda: Tack och kram!

Anna: Tack! Nej, det vita mjölet gjorde ingenting igår. Inte chokladen heller.

Kajsa: Tack! Tulpanerna är underbara.

Ingela: Tack! Nej, det ska jag verkligen inte glömma! :D