måndag 22 december 2008

Love Actually

Som en skänk från ovan kom han, Hugh. Suddade ut The Joker och ersatte honom med Love. Tv 4 tog sitt ansvar på lördag kväll, och sände Love Actually. Jag kände genuin glädje och förstår mig inte på maken, som demonstrativt satte sig bakom datorn.

Jag håller med maken om att Hugh inte är jättespännande. Men stämningen är mysig. Ingen ondska. Och jag är svag för Colin Firths taffliga karaktär. Han är ju så snäll. Snäll är bra. Love är bra. Och Hugh är rolig när han dansar.

7 kommentarer:

Anna sa...

Love Actually är ett jul-måste för mig, precis som julskinka och julgran. Feel good när den är som bäst. Jag och maken skrattar varje år, ler och gråter lite. Kramas efteråt.

God Jul Sara!

Anonym sa...

God Jul!

Maria sa...

Instämmer i ett GOD JUL =)

M. sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år! :)

Sara sa...

Anna: Underbart med make som förstår. Min make är bra på annat!

Gunilla: Du med, God jul!

Maria: Och du med, God jul!

Molly: Välkommen in, och detsamma: God jul och Gott nytt år!

Kajsa sa...

Nej, spännande är han inte. Men skön ändå som premiärminister. Jag gillar också Colin.

Men mest gillar jag scenen när lilla killen avslöjar att han gråter av kärlekssorg, inte för att mamma gått bort. Det är så befriande, på något sätt.

Sara sa...

Kajsa: Colin är härlig. Dags att se Mamma Mia snart igen! :)