tisdag 11 november 2008

Ät och sov!

Egentligen skulle jag vilja blogga om barn som inte sover idag. Men vad finns det att säga? Jag är tillräckligt desperat för att kolla upp om boken Somna utan gråt av Elizabeth Pantley finns inne på biblioteket, genom att söka på deras hemsida före klockan sju på morgonen. (Nej, det fanns den inte.) Jag kollade också vad den kostar på adLibris (128 kronor) och om Pantley har någon hemsida eller blogg. (Både och.) Nej, jag vet. Mrs Pantley är inte lösningen. Men vad är lösningen?

Jag bloggar mat i stället. Tryggt och gott. Men först ett utropstecken: Se upp med skinkan! Den kan innehålla både det ena och det andra. DN skriver om bl.a. glutamat i skinka. I hate glutamat.

Vi skippar skinkan i veckan och äter: Kycklinggryta med ris, pasta med färska tomater och parmesan, linssoppan, som vi inte åt förra veckan och fisk under sprött täcke med rotsaksmos efter tips. På fredag ska vi äta ute. (Både maken och jag. Tillsammans.) Och på lördag funderar jag på om vi inte måste prova det här: Fetaostlax på potatisbädd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet allt om icke-sovande barn sedan V inträdde i livet. Kan vara en tröst att veta att det inte bara är du/ni som är uppe och ugglar på nätterna och tidiga morgnar. Men va tusan. Det går öööver :-)...
Kram Ingela

Sara sa...

Ingela: Gör det det? Går över? Jag hoppas verkligen det! Kram!