onsdag 19 november 2008

Inte bara mina tankar

Helst skulle jag vilja åka i en helt tyst vagn på tåget. Tåget till huvudstaden. En vagn som är lika stilla som en gammal farmors vardagsrum. Men det går ju inte. Tåg betyder liv och rörelse. Samtal och hosta. Barnstoj och mobiltelefoner. Och jag som bara skulle vilja sitta och tänka ifred i några timmar.

Näst bäst är kanske någon annans tankar. Tänker jag. Och tittar på listan över sommarprogram som jag inte lyssnat på. Undrar vilka sommarpratare jag ska välja.

Kanske:
Olle Carlsson, präst
Fredrik Härén, författare, föreläsare
Isabella Lövin, miljö-och kulturjournalist, författare
Jana Söderberg, samtalsterapeut, kommunikationstränare
Elisabeth Massi Fritz, advokat
Raymond Ahlgren, egenföretagare, författare
Åsa Nilsonne, psykiater, professor, författare
Dolph Lundgren, skådespelare, regissör

Har du något tips?

3 kommentarer:

LindaLiten sa...

De är säkert intressanta men om jag skulle rekommendera någon så blir det Mikael Nyqvist fr 2007. Det går fortfarande att lyssna på. Helt fantastisk, som om han läste ur en roman......med DEN rösten. Hoppas att du får det underbart, lungt och att tågresan blir den njutning den ska va. Upp flyga orden, tanken stilla står, liksom. kram

Kajsa sa...

Ja, om man fortfarande kan hitta det på nätet, så rekommenderar jag John Ajvide Lindqvists sommarprogram. Måste varit från -06, eller möjligen -07. Helt fantastiskt. Han talar så vackert om kärlek.

Sara sa...

Linda: Tack för tipset! Skriver upp den på listan.

Kajsa: Tack du med, kollar och skriver upp!