fredag 7 november 2008

Good times

Städning på fredagar och godis på lördagar. Så ska det vara i den här bloggen. Men. Ibland måste man gör om och göra nytt. Idag bloggas ingen städning. Och det är väldigt tveksamt om det städas någon städning idag. Faktiskt.

I stället måste jag lägga in lite musik i bloggen. Detta har aldrig tidigare hänt. Jag har inte lagt in youtubeklipp en endast gång. Och nu kanske du tänker så här: Men vem orkar titta på något mossigt klipp från youtube på en blogg? Det är helt ok att känna så. (Det har hänt att jag har tänkt så själv.)

Om du väljer att titta får du lite bakgrund här: Jag och sonen dansade till Jackson five igår. Blame it on the boogie. Jag försökte lära honom de rätta movesen. Till min hjälp tog jag You tube, men fann då att Jackson five inte kan de rätta movesen. Deras video används i stället med fördel som modeinspiration. (Min personliga favorit är kavajen, utan något under, men med smal halsduk!) Vill man lära sig de rätta movesen, och få sig ett gott skratt, tittar man i stället på det andra klippet. Visst blir man glad ända in i själen?

Så klart. Visste jag inte det? Frågade maken, som kan allt och lite till när det kommer till Hits vi inte minns!

6 kommentarer:

Maria sa...

Åååh den där undre versionen med tre färgglada killar var en STOR favorit när jag var yngre! Kul att se videon igen :)

/Maria som nyss köpt den där trippel-Cd-samligen som det görs reklam för på tv och den är såååååå bra!!

Anonym sa...

Jättekul! Men jag gillar den första bäst! :)

Sara sa...

Maria: Visst är den underbar?! /Sara som inte riktigt vet vilken skiva det är, men lovar att hålla ögonen öppna.

Gunilla: Jag gillar också den första bäst. Men jag skrattar mest åt den andra! :)

Anonym sa...

Ha ha! Kul båda två. Det är nog dags för oss att köpa en stereo snart. Den förra gick till efterlivet när vi flyttade. Kram kram //Ingela

LindaLiten sa...

Hihihi, videoklippen är roliga men jag fnissar mest när jag tänker på dig som ska lära sonen de rätta movsen.

Sara sa...

Ingela: Har ni ingen stereo? Något sådant skulle aldrig kunna hända i vårt hem. Tekniska prylar saknas aldrig i vårt hem... Hör av er om ni behöver köphjälp! Inte till mig, men till maken.

Linda: Varför det? Nu förstår jag inte alls!;)