måndag 29 september 2008

Samma gamla vanliga

Det känns som om jag har fastnat lite i det här matbloggandet på sistone. Om du inte är så hungrig får du förlåta mig. Kanske går det snart över.

Vi har i alla fall planerat veckan. Måndag till torsdag. Helgen ligger öppen i väntan på inspiration.
Tre fjärdedelar äter falukorv och makaroner ikväll. En fjärdedel äter något annat, någon annanstans, för det är hon värd! Sedan äter vi minestronesoppa, typ, sill och potatis, kycklingpyttipanna.
Vi har kört vår meny ett tag nu. Mest samma om och om igen. Lite tråkigt när man har lagt sig till med vanan att blogga om sin mat. Jag tänkte så här: jag ska ta och maila några vänner och höra vad de åt förra veckan och så kan jag lägga ut det här, så det blir lite variation på mitt matbloggande. Hur låter det? Jag börjar med några som jag vet har bloggvana, så får vi se vad de har ätit!

2 kommentarer:

LindaLiten sa...

har du ngt bra recept på den soppan?

Sara sa...

Linda: Jag utgick från receptet Grön minestrone, i Kärlek, oliver och timjan. Så lade jag till ett pra olika bönsorter, och så var det klart!