lördag 27 september 2008

Lördagsgodis

Den här lördagen blir det sötsaker. Kanske inte alla mina favoriter, men lite sött blir det. Jag började dagen med att baka muffins. Alldeles för tidigt. Dottern vaknade halv tre och sedan tillbringade hon och jag morgontimmarna i soffan. Till tjugo över fem. Då steg vi upp.

Jag bakade inte muffins direkt, men fortfarande skrattretande tidigt. Blåbärsmuffins. Efter standardrecept + blåbär. De blev goda, men inte så vackra. Hade de blivit snygga hade jag fotat. Jag har alldeles för få bilder i min blogg.

Och så chokladasken. Den har vi öppnat nu. Kopian alltså. Maken skrattar åt min brist på karaktär.

Till middag har vi också ätit gott. Jag handlade ingredienser till det här, gav maken receptet och satte mig sedan vid bordet när han ropade Varsågod! Mycket gott.

Jag inhandlade en annan godsak idag också: Brunkullans gröna té. En verklig favorit. I tébutiken träffade jag dessutom på en bekant från bloggvärlden, för första gången i verkligheten. Det var kul, hon var lika fin som sin blogg.

6 kommentarer:

Ida sa...

Kul, vi har också köpt godis. Ska svullas inom kort. Jag har också gjort din poppande peppar pizza. Efter fantasirecept.

Kajsa sa...

Jag köpte godis idag. Men jag börjar inse att det inte är gott. Mitt sötsug har minskat drastiskt. Vet inte vad det beror på, men jag tackar och bugar.

Den där laxen med rotfruktskross ska jag omgående beställa av maken. Låter underbart.

Anonym sa...

Jag minns de där tidiga timmarna när barnen var små... Skönt för dig att bli bjuden på god mat av mannen. Det receptet ska jag knycka! ;)

Sara sa...

Ida: Ja, det var kul. Hoppas pizzan blev bra. Hittade du något lila?

Kajsa: Godis är inte gott. Smågodis smakar bara konstgjort, sockrigt, sladdrigt och trist. Det inser jag varje gång jag köper en påse. Choklad däremot, mmmm. Vad skönt att suget minskar. Och bra.

Laxen var mycket god. Och löken! som hade kokats i vin och grädde...

Gunilla: Knyck på. Jag har själv knyckt det. (Fast jag har faktiskt kokboken som det är hämtat ur.)

Ida sa...

Det närmast jag kom var mörkröda soltorkade tomater.

Sara sa...

Ida: Det låter gott. Det hade inte vi. Vi kom inte ens i närheten. Grisskär tonfisk men inget mer!