måndag 25 augusti 2008

Välkommen höst. Välkommen rutiner.

Här är jag! En månads semester är över och vardagen är tillbaka. En härlig höstmorgon gör att det känns helt okej. Rutiner välkomnas nu och jag rättar gladeligen in mig i ledet. Kanske är det inte så fult med en stor fet almanacka på köksväggen ändå! Ordning och reda. Listor. Planering. Höst.

Apropå planering så är det dags att skriva veckomatsedlar igen. Vi har improviserat oss genom semestern. Nu är det slut på det. Jag tar hjälp av min nya kokbok Saras kök av Sara Begner. Jag återkommer om det.

8 kommentarer:

Kajsa sa...

Nej men vad kul! Jag tänkte just att nu borde det väl vara slut på det där semestrandet ;-) och gick hit för att ta en titt.

Välkommen tillbaka! Jag njuter av vardagslunken, och av lugnet före stormen. Nästa vecka börjar jag jobba och maken tar över här hemma.

Kajsa sa...

Och nu ser jag att du kommenterat hos mig också. Kul, kul!

Ida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ida sa...

Ser fram emot matsedlarna. De kommer förmodligen att följas till punkt och pricka. Känn ingen press.

obs! Det var jag som tog bort inlägget ovan. pga för många stavfel.

Anna sa...

Aaaaa, välkommen tillbaka!

LindaLiten sa...

Heeej! Äntligen tillbaka. Hoppas att semestern var härlig! Vi har oxå börjat med matsedel. Rutin och fokusering skall vara min hobby denna höst ;-)
Kram!

Sara sa...

Kajsa: Tack! Ska du börja jobba? Vad spännande. Ska maken blogga då i stället? ;)

Ida: Jag? Känna press? Inte jag inte! ;)

Anna: Aaa! Tack!:)

Lindaliten: Hej! Rutiner är grejen. Vi kommer väl inte att få läsa veckomatsedlarna i din blogg, så jag tänkte att du kan publicera dem i MIN i stället. Vad tror du? Som en gästbloggare! Kram!

lina sa...

Saras kök är en underbar kokbok! Alla rätter jag testat hitills har blivit favoriter direkt!