torsdag 6 mars 2008

Nu vill jag sjunga dig milda sånger

I serien Böcker jag har läst långt efter alla andra har vi kommit fram till del 3: Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson.

Jag har läst och jag har njutit. Av varje sida. Så finstämd. Så sorglig och samtidigt varm, hoppfull. Jag läser och ammar samtidigt. Det gjorde vissa avsnitt nästan outhärdliga att läsa. Och dottern fick tårar på hjässan. Jag beskriver ingen handling. Nästan alla har läst den. Och har du det inte: gör det.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger är en fyra. Minst.

4 kommentarer:

Ida sa...

Hur hinner du läsa alla dessa böcker? *imponerad*

Sara sa...

Jag läser och ammar, ammar och läser, det blir en del!

Kajsa sa...

Tänk jag är nog den enda som inte gillar den där boken så väldigt mycket. Den var absolut inte dålig, men. Något var det som skavde, vet inte riktigt vad.

Sara sa...

Intressant, undrar vad det var som störde dig...

Kanske gillar du inte smultron!;)