onsdag 12 december 2007

Vintergrönsaker och vitaminer

Jag har tänkt och tänkt och tänkt att jag skulle grodda. Nu, äntligen, har jag blötlagt alfaflafrön. De kommer att vara fräscha groddar om ett par dagar. Härlig variation till morötterna som annars är en favorit under vintern.

Rent generellt kan man säga vitaminer hitåt just nu. Jag sover ungefär hälften så mycket som jag brukar, det är kolsvart ute klockan tre och dottern blir bara rundare och rundare för var dag som går. Efter förra graviditeten och påföljande amning var jag helt urlakad. Den här gången äter jag extra vitaminer i tablettform och upprepar mitt komihåg om vad som är viktigast just nu för mig själv flera gånger om dagen: MSM. Mat, Sömn, Motion. Bra mat, sömn när tillfälle ges och motion varje dag. Så ser mitt vinnarkoncept ut för den här mammaledigheten.

2 kommentarer:

Ida sa...

SJälv har jag köpt och ätit grönkål idag. Så på PLUS igår att vill man handla ekologiskt ska man framförallt tänka på säsong. Vinter=Kål. Så jag köpte grön och röd.

Sara sa...

Celebrate the season. Mycket viktigt i miljötänket. Därför inga vattniga tomater och bleka salladsblad. Kål är toppen. Framförallt grön!