fredag 21 december 2007

Men äntligen

Fredag före jul. Tack och lov att vi är här. Jag ser fram emot vuxenumgänge i kvadrat i helgen, och nästa vecka, och nästa helg. Jag ser framemot att hinna säga något riktigt till min man. Inte bara: om jag går ut med hunden nu när dottern sover, kan du natta sonen sen då? Eller jag la i en tvätt i maskinen, kan du hänga den medan jag tar dottern med och handlar innan de stänger, om sju minuter? Jag ska börja med att fråga hur han mår.

Jag ser fram emot att träffa släkt och vänner som vänder hemåt för jul och nyårsfirande. Och att få sova lite extra. Ljuva tanke...

2 kommentarer:

Ann-Christin sa...

God jul! För övrigt blir det bättre om typ 3 år, när båda barnen sover på nätterna. Jag har nästan (fast bara nästan) förträngt hur trött jag var i perioder...

Sara sa...

Tack detsamma! Jag vet att man glömmer, tur är väl det! Jag längtar!