söndag 2 december 2007

Kan du inte läsa?

Vi har en Ingen reklam, tack!-skylt på vår brevlåda. Så klart. Det har funkat jättebra och vi är vana vid att inte överösas med reklam. Men sista månaden har något hänt. Varje söndag har vår låda fyllts av erbjudanden och extrapriser. Jag har lite skämtsamt sagt, till den allt argare maken, att vi får stå på pass och ta slyngeln i örat nästa söndag. Lite skämtsamt alltså.

Idag när vi kom hem från julskyltningen kom maken in och lade ifrån sig en ny bunt reklam som han hittat i brevlådan. Han hade en något vild blick som jag inte hade lagt märke till tidigare. Han väste något om att Nu ska jag ställa honom mot väggen och försvann ut igen.

Vad gjorde han? Han jagade ifatt reklamkillen och frågade vad 17 han höll på med. Om han inte kunde läsa. Hohoho. Stackarn hade stammat något om att hans direktiv, just idag, var att lägga i alla brevlådor. Även dem som det stod Nej tack på. Varför det? frågade min upprörde make. Jag vet inte, stammade reklamslyngeln.

Och så fräste min man något om att nästa vecka ville han inte hitta en bunt i sin låda och reklamslyngeln stammade att han har förstått det. Sedan skiljs deras vägar.

Så ska de tas. Klimatförstörarna!

7 kommentarer:

Ida sa...

Men underbart! Svågern har blivit en sur 30+are som vågar ta slynglar i örat! Jag längtar tills jag blir en sån!

Ida sa...

Tyckte det där var så underbart att jag blev tvungen att läsa det igen och då dök en fråga upp: Han la alltså bunten med reklam på köksbordet, varför tog han inte med sig den och tvingade slyngeln att typ äta upp den? Kanske vid 40+ ....

Sara sa...

I de lugnaste vatten... :)Bra tips där med tvångsmatning. Ska tipsa om det!

Anonym sa...

Don't kill the messenger... Stackarn kommer smyga förbi er port i fortsättningen.

Sara sa...

Förmodligen!

Anonym sa...

JAg med! Jag med! Jag gorde samma ska för nån vecka sedan, det var ett fasligt spring i trapphuset och tillslut komm de fram till att de inte skulle lägga reklam i min låda. De gick, men kommtillbaka och la I.A.F. jag skummade igenom vad jag fick, och visst, det var reklam. jag skulle ändå gå ut och tog med reklamen, för att konfrontera spamarna och fick samma svar. att nu skulle de lägga i alla brevlådor! fräckt, det var inte sammhällsinformation, det var reklam.

/Sur 26-åring

Sara sa...

Orra! Vad roligt att träffa dig här. Fortsätt kommentera. Jag älskar kommentarer.

Angående reklamslynglarna: Låt oss stå enade i kampen.