onsdag 17 oktober 2007

Ut med skräpet

Inspirerad av Köpstopps temavecka: Rensa, har jag rensat både här och där. Min rensningsiver, som hade avstannat lite, är tillbaka och jag riktigt känner hur det blir lättare att leva här hemma när de små gömmorna med onödiga prylar synas i fullt dagsljus.

Ett supertips från Köpstopp är att ta 15 minuter varje dag till decluttering. Sätt äggklockan på 15 minuter och rensa ut. Läs mer här!

15 minuter känns så överkomligt. Men gör ändå skillnad. Igår gick jag loss på en hög tidningar som jag hade skonat från tidningspåsen för att de innehöll en artikel var som jag tyckte var värd att spara. De har legat på hög i ungefär två månader nu. På 15 minuter var artiklarna urklippta, plastfickade och satta i min inspirationspärm. Idag har jag sorterat sylådan. Aldrig tidigare sorterad kan jag konstatera. Nu är trådrullarna arrangerade i en plastlåda och alla knapparna ligger i en burk med lock. Och det bästa av allt: både igår och idag fick jag slänga en massa skräp. Härligt! Ta och rensa lite du med. Du känner direkt hur bra det är för chi!

4 kommentarer:

Fia sa...

15 minuter har jag nog över varje dag. Det där ska jag prova på! Kanske dags att ta itu med tidningskorgen idag då...

Sara sa...

Eller hur? Ett litet steg i taget, mot en välsorterad framtid...

Ann-Christin sa...

Kul att jag kan inspirera...

Sara sa...

Du inspirerar ständigt! :D