tisdag 16 oktober 2007

(O)logiskt tänkande kring kroppens uppbyggnad

Jag kan inte sova på rygg. Inte heller på mage, som du förstår. Alltså måste jag ligga på sidan. Med en kudde mellan knäna, en kudde att lägga armen kring och två kuddar under huvudet. I natt har det gjort ont i min kropp. Överallt. Jag har bytt ställning en gång var tionde minut känns det som. Försökt att hitta ett läge där sömn har varit möjligt. Till slut kom en tanke som inte känns lika självklar nu, som då. Jag tänkte, lätt desperat: När man har prövat att ligga på både höger och vänster sida och ingen av dem fungerar, varför finns det då inte en tredje sida att ligga på?

1 kommentar:

Ida sa...

Känner igen det där...det är verkligen inte lätt att sova med en dtor bebis i magen. Jag tror jag låg på rygg allra sista tiden, och snarkade som en gris.