torsdag 18 oktober 2007

Jag orkade

Jag tog en sväng förbi seconhandbutiken och lämnade in lite kläder. Just den butiken har nyligen öppnat och jag måste säga att mitt första intryck var mycket positivt. Härlig musik i högtalarna och doftljus som tog bort all gamlaofräschakläderlukt. Inte så mycket kläder, men det gjorde också att det blev lätt att få en överblick. Jag hoppas kunna göra framtida fynd där. Om jag hade haft mindre fötter hade jag fyndat redan idag.

I den andra seconhandbutiken på samma gata var det en helt annan stämning. Det var också där inne som jag verkligen fick känslan av att de flesta av våra gamla avlagda kläder är helt värdelösa. Det är bara att kasta. Det hängde hur mycket skräp som helst där inne. Något att tänka på nästa gång shoppingsuget sätter in.

Inga kommentarer: