måndag 8 oktober 2007

Guldkant till mamma

Jag skrev in en ny regel i boken förra veckan: Mammor som är gravida i nionde månaden får köpa minst en tidning/ett magasin i veckan. Varför den regeln behövs är väl ganska uppenbar? För att sätta guldkant på en ganska tröttsam tillvaro. För att mamman ska kunna drömma sig bort en stund och leka med tanken att hon i själva verket är lätt som en fjäder, har filmstjärnehår, stövlar i svart skinn med hög klack och sover gott hela nätterna. (Någon magkatarr finns inte heller i den här bilden.)

Maken reagerade på ordet minst. Jag ignorerade. Tanken var att jag skulle ha köpt min andra tidning idag på förmiddagen. Men jag är helt slut nu. Jag måste sova ett par timmar. Kanske kan jag köpa den i eftermiddag. Några förslag på bra läsning? Funderar på Femina. Någon som har läst senaste numret?

Inga kommentarer: