onsdag 31 oktober 2007

Folk tror de kan bära sig åt hur som helst

Fortfarande här. Väntandes. Längtandes. I viss mån bävandes.

Jag har varit hos barnmorskan nu på morgonen. Jag sa precis vad jag tyckte till henne: Att det är skandal att de lämnar ut datum som sedan inte visar sig stämma. Att det är kvacksalveri, det de håller på med. Att deras verksamhet inte kommer att bli långlivad. Sånt sprider sig. Johoodå. Och i en sån här liten stad... Hon blev så klart ledsen. Men jag tycker det är viktigt att någon vågar säga ifrån. Hur länge ska de få hålla på?

Så klart jag inte gjorde. Men det hade varit roligt om jag hade gjort det. Om jag dessutom hade pratat lite som konsulinnan Ahlhagen i Morrhår och ärtor (Margareta Krook) hade det varit ännu roligare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska nog gå och satsa den där tian nu! Men enligt min teori är det ju faktiskt snart dags. Ni har väl några bra tjejnamn på lut va?

Sara sa...

Kom bara ut, lilla vän, så lovar jag att du ska få ett namn...

Ida sa...

Det hade varit kul....jag vill minnas att jag faktiskt sa nåt sånt till min barnmorska när det begav sig...

Sara sa...

Blir det ett besök till är det mycket möjligt att jag får dra av ett antal passande repliker. Tex. "Imorrn är det jag som går till banken. Och stryker en nolla. Minst." (Den kanske inte är klockren, men den är kul!)

Fröken Nina sa...

Jag går också och väntar... På att söstrami ska klämma ut sin. Fast hos har beräknat nästa fredag...

Har förresten läst ut Vindens skugga nu. Hade du börjat? Annars har du ngt att se fram emot! =)