måndag 22 oktober 2007

Badrumsskåpet som Gud glömde

Äntligen kom så turen till högskåpet i badrummet. Jag har blängt på det hur länge som helst. Men nu i eftermiddag har jag plockat ut allt, torkat hyllorna och bara ställt tillbaka det som ska vara där. En hylla måste dock maken rensa. Så det är inte helt klart.

Jag har förvarat mitt smyckeskrin där inne och kunde idag konstatera att jag inte är nöjd med varken skrinet eller dess innehåll. Det går inte att stänga locket pga alla små lådor som ligger där i. Det vore bättre om skrinet var uppdelat i fack så att lådorna inte behövdes. Dessutom är de flesta av smyckena som ligger i skrinet sådana som jag aldrig använder. Jag måste ta mig en funderare på detta. Ska jag behålla smycken som jag aldrig använder bara för att de är just smycken? Om inte, vad ska jag göra med dem? Det är inga dyrgripar direkt men jag får ändå en konstig känsla i magen när jag inser att jag borde göra mig av med dem.

Exempel på sånt som kastades ut direkt, utan minsta blinkning: två klockor av modell gratispremie vid tidningsprenumeration (jag höll på att missa batterierna, men kom på det!), ett puder som jag köpte när jag gifte mig och inte har använt sedan dess, ett par solskyddsprodukter som sett sina bästa dagar, ett tvättmedel som jag får eksem av (Ja, jag hade sparat det. Nej, jag vet inte varför.), en hårtoning i fel färg som jag köpte förrförra sommaren och två handledsskydd som jag använde under förra graviditeten. (Återlämnas till sjukhuset. Anonymt!)

4 kommentarer:

Ida sa...

Du fick alltså inget carpraltunnelsyndrm den här gången? Jag tänker spara mina

Sara sa...

Inte den här gången heller... :D

Ida sa...

jaha...ha...jag trodde det var det du hade...att det var därför du fick dom

Sara sa...

Jag trodde också att det var det jag hade. Men det var det inte. Jag fick ju göra det där hemska stöt-testet...