lördag 23 juni 2007

Sockerstopp 2

Midsommarafton är över. Mat i mängder. Godis och rullrån. Ja, istället för giftjordgubbstårtan tog jag ett rullrån. O, vad gott det var!

Men nu stoppar jag igen. Kroppen vill inte ha så mycket socker. Hade tänkt en vecka först, men kom på att sonen fyller tre på torsdag. Kanske måste jag smaka lite ogiftig tårta då. Det måste jag. Då blir det alltså fem dagar den här gången. Inte så mycket. Men alltid något.

Sen börjar ju semestern på torsdag också. Risken finns att det blir fyra veckors Sockertopp i stället. Hua!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter bättre med små stopp, du kan väl bestämma första semesterveckan utan socker. När ni kommer hit måste vi bara gå med vagnarna ner till hamnen och köpa mjukglass. Ja, jag kommer också ha en vagn då eftersom jag kommer att ha gått några veckor över tiden och behöver nåt att lägga magen på...

Sara sa...

Mjukglass blir det. Och en vagn med en bebis i...

Anna ser dej sa...

jag förstår precis vad du menar. tycker det där med socker blir värre med åren... nu blir jag nästan lite bakis av socker. kan det bero på att jag inte druckit alkohol på typ ett år?

hur som helst. jag förstår vilket oerhört beslut stort du tagit. och jag låtsas att jag inte sett glassätandet i ovanstående inlägg:D

Sara sa...

Tack för ditt stöd. Fortsätt gärna se mellan fingrarna. Jag tror det kommer att bli aktuellt framöver!:)