tisdag 19 juni 2007

Dialog

-Hur går det med sockerstoppet Sara?
-Joodå. Hyfsat.
-Hur länge har du hållit på?
-En och en halv dag.
-Har du fuskat något?
-Nej, inte än...
-Har du hittat något gott och nyttigt substitut för alla kakor?
-Jag gjorde just det. Persikor. Herregud vad gott!
-Tror du att du kan hålla dig borta från sockret ända fram till midsommar nu då?
-Ja, det tror jag. Och på midsommar kommer jag inte kunna äta svärmormors traditionella giftjordgubbstårta, så det kanske inte blir något socker den dagen heller. (Inte så troligt!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ätit giftgubbar...passar det inte är det bara att komma ut!

Anonym sa...

En och en halv dag är väääldigt lång tid. Det skulle jag aldrig klara! Bra jobbat - nu är det bara ett par dagar kvar till midsommar.

Sara sa...

Ida: Nej men herregud. Nu tar du till metoder som inte är sanktionerade av moster.

Maria: Vad roligt att träffa dig här. Tack för uppmuntran. En hel dag till är till ända! Utan fusk!