fredag 4 maj 2007

Hon hatar vardagsbloggar

En krönikör i lokaltidningen menar idag att vardagsbloggar är trista och ytliga. Hon tycker att de är deprimerande. Att de saknar djup och är oärliga.

Jag tycker det fina med bloggar är att jag kan välja helt själv. Jag kan välja att starta en blogg. Eller låta bli. Jag kan välja att lämna ut mig själv helt. Eller bara visa det jag vill. Bloggens innehåll bestämmer jag helt själv. Ångest, mode eller motorcyklar. Den blir det jag gör den till. Och det är jag som bestämmer. Du kan välja om du vill läsa min blogg. Eller inte.

För inte läser jag bloggar som jag inte tycker om, som inte ger mig något. Nej, jag väljer faktiskt de bloggar jag gillar, och ibland kanske någon som jag irriterar mig på. Men då är det för att jag vill bli provocerad. Jag läser inte djupa, ångestfyllda bloggar om svärtan i livet. Jag blir illa berörd av att människor fläker ut sig så. Men det är jag. Den som skriver bloggen har valt det själv och har gjort det på sina grunder. Dem vet jag inget om. Men jag läser det inte. Och jag skriver inte om det. Här.

Om du hatar vardagsbloggar, läs dem inte. Om du hatar Capriccosa, välj en annan pizza.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det var länge sedan man åt en capriccosa....mmmmm

Fröken Nina sa...

Helt rätt! Varför ska man klanka ner på något som man enkelt kan låta bli att läsa?
Hittade hit från Saras betraktelser och kommer säkerligen att återvända :)

Anonym sa...

Det är ju det som är det fina i livet. Valfriheten! Jag skulle inte läsa din blogg om jag inte tyckte att du
- skriver bra,
- skriver roligt,
- skriver med igenkänningsfaktor,
- skriver regelbundet.
Helt ärligt skulle nog ingen läsa din blogg om de tyckte den var sopig! Åtminstone jag är stolt över att läsa din blogg och varje gång jag loggar in hoppas jag att du ska ha lagt upp något nytt!
Keep up the good work!
Kram och jag väljer nog en annan pizza än Capriccosa...

Sara sa...

Ida: Beställ en vet ja´!

Fröken Nina: Eller hur!? Välkommen tillbaka.

Ingela: Tackar! Regelbundenheten har fått stryka på foten sista veckan. Men nu är jag på gång...

Innapingpong sa...

Råkade bara hamna här - vilket bra inlägg! Har just börjat "vardagsblogga" själv o tycker det är så kul o avkopplande o jag skriver för min egen skull inte för nån annan, sen om nån läser så är det ju kul förstås!
Ska nog kika lite till på din blogg nu...:)