lördag 28 april 2007

Walk the line

Sedan vår vän I meddelade att hon missade hela eurodiscoeran och i stället dansade till Johnny Cash har maken lyssnat oroväckande mycket på The man in black. När han igår dessutom ville hyra en film om honom satte jag ner foten och sa nej. Jag var inte det minsta intresserad. Men så visade han mig filmen och då mindes jag att jag hade sett ett sånt där Behind the scenes program om den. Och att jag då tyckte att den verkade sevärd. Jag insåg att mina kunskaper om Johnny Cash var alldeles för dåliga, jag visste verkligen ingenting om honom, för att säga nej till filmen. Vi hyrde den.

Vilken film. Fantastisk. Se den. Den är så bra. De första scenerna lägger ribban högt, och den trillar inte ner. Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon är Johnny Cash och June Carter, ett äkta kärlekspar. Äkta. Hyr Walk the line.

Jag ger betyget fem av fem. Och maken håller med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med! Åh vad det ryckte i hela kroppen på mig när jag så den filmen! Det är en såndär film som man egentligen önskar att man fortfarande hade osedd... Hyrde Capote förra helgen men den accepterades inte av vår DVD. Typiskt. Fick istället somna till P of the Carib.

Sara sa...

Precis. Jag tänkte det när eftertexterna började rulla: Å, vad synd att jag har sett den...

Capote är också bra, typiskt att den inte funkade. Piraterna är liksom inte samma sak.

Anonym sa...

Här finns det också en sambo som fått dille på Johnny Cash. Jag tror inte jag har sett filmen men det har garanterat han gjort.

Sara sa...

Walk the Line är bara bäst! :D

Sara sa...

Ida: Se den. Den är underbar.

Sara: Bäst var ordet!

Anna ser dej sa...

Eftersom Johnny Cash är så fantastiskt bra var det med hjärtat i halsgropen jag såg filmen. Skådisar som sjunger själva brukar inte vara toppen, men... Jag kan bara hålla med - otroligt levnadsöde, bra skådespelarprestationer och ljuvlig musik! Love it!

Kan i samma anda rekommendera "Ray" om Ray Charles liv. Skitbra och svängig som fan helt enkelt. Se den också!

Sara sa...

Vad roligt att även riktiga Cash-fan tycker att filmen är bra.

Ska hålla utkik efter Ray!