tisdag 17 april 2007

Nya morgonrutiner

Blogga på lunchen kan man göra. Det funkar jättebra. Speciellt om man cyklar hem, som jag har gjort, och får sitta en stund vid sin egen dator, som fungerar. Till skillnad från den på jobbet.

I mikron står stekt torsk och potatismos. Jag är vrålhungrig.

Idag konstaterar jag att mitt morgonschema måste revideras. Att smörja sonen med solcreme tar en bra stund. Han är inte direkt samarbetsvillig. Jag tänker inte gå upp tidigare, så det får bli en effiktivisering av övrigt. Kanske kan man minska på tiden för att leta fingervantarna eller skippa telefonsamtalet till maken: Var är den gula mössan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det borde ju som sgat kunna jämna ut sig i längden. Lätta skor att bara sticka foten i, tunn jacka och keps till skillnad från hela vintermunderingen. sen tror jag det finn solskydd för barn i spray form, borde ju gå fortare...

Sara sa...

Ja, vi löser det nog. Det är bara så kladdigt!