torsdag 22 mars 2007

Vad har jag haft för mig?

Jag har förstått att jag inte kan hålla mig undan längre. Att om jag väntar längre, så dör bloggen. Det vill jag inte. Jag tycker om min blogg. Så nu skärper jag mig. Nu tar jag mitt ansvar.

Men vad är det jag har haft för mig, nu när jag inte har bloggat?

1. Slöat, vilat och sovit.

2. Tittat på tv. Jag blev tex. otroligt förtjust i den nya serien med Sally Field och Calista Flockhart. Passade mitt sinnestillstånd utmärkt. Och jag blev överraskad av att upptäcka att jag speciellt gillar Calista Flockhart. Det visste jag inte om mig själv.

Sen försökte jag med Greys Anatomy också, och jag förstår varför ni tycker om serien. Men, det är detta med sjukhusserier... Det funkar inte för mig. Jag är inte där än.

Melodifestivalen, så klart. Kristian förgyllde mina lördagskvällar på ett föredömligt sätt och jag lärde mig även detta: jag gillar honom. Jag fnissar åt alla hans skämt. Så att jag nästan blir förvånad själv. Jaha, tyckte jag att det där var roligt!? Jag saknar honom.

Och så Let´s Dance. Agnetas klänningar har varit snygga allihop på sistone. Och David lockar till fniss. Inte som Kristian, men ändå. Jag utgår ifrån att Erica eller Tobbe vinner. Något annat vore otänkbart.

3. Motionerat. Inte alls i den utsträckningen att det förtjänar att tas upp här, egentligen. Men, jag tar chansen och talar om att jag har varit och simmat. Två gånger. Och att jag ska snart göra det igen.

4. Jobbat. Det är varit tråkigt på jobbet länge nu. Men, den här veckan har det känts lite bättre. Vi har tagit tag i sånt som har hängt i luften. Det är skönt.

5. Allt annat vanligt, som ingår i barnfamiljers vardag. Städat, tvättat berg av kläder, plockat upp legoklossar så många gånger att jag kan göra det i sömnen, packat ryggsäck, dragit vagn i snömodd till dagis, hämtat nappen och filten, läst böcker, tittat på Byggare Bob, Thomas Tåget och Den lilla röda traktorn. Panikköpt blöjor i sista stund innan affären stänger, lagat tråkig vardagsmat osv. osv.

Mer speciellt än så blir det inte. Jag är högst ordinär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara!!

Ja, du har ju hittat på en del. :o)Själv tittar jag ju på Greys anatomi. Jag har fastnat där som så många andra. :o)

Hoppas att du får en underbar dag!

Kram/Liv

Ann-Christin sa...

Känner igen beskrivningen av en barnfamiljs vardag ;-D

Sara sa...

Liv: Ja, många tittar på den. Mitt problem är sjukdomarna. Jag klarar inte av de livsfarliga sjukdomarna! Hypokondriker är bara förnamnet!

Anki: Barnfamiljsvardag är föga upphetsande, inte sant!?