fredag 23 mars 2007

Stina!

Jag såg inte Stina! förra veckan. Men jag hörde något surr om dålig kritik. Jag ska titta imorgon. Inte för Stinas! skull, utan för kvinnorna som är där: Christine Meltzer, Mona Sahlin och Anna Ternheim. En trio som tilltalar mig. En fransk skådespelerska också, Marion Cotillard. Hon är säkert förtjusande. Sedan kommer visst Örjan Ramberg. Ingen uppfattning där.


Ett tillägg till gårdagens Vadjagharsettpåvlista:

Jag har sett de första två avsnitten av franska Clara Sheller. Och drömt mig tillbaka till Paris. Tre hektiska dagar förra våren gav mersmak. Men i år gäller Rom. Då är det perfekt med en fransk dramakomedi för att hålla minnena levande. Den går imorgon kväll. Klockan 19. På SVT 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sara, jag hörde om ditt tillstånd och jag kan bara säga; been there. Och överlevt. Även om det inte kändes så när jag var snudd på medvetslös.

Passa på att slänga dig i soffan igen och ratta in Ordförande Persson (det är väl ett avsnitt kvar?). Om inte annat för att få sina fördomar bekräftade.

Kram!

Sara sa...

Ingela (och andra undrande): mitt tillstånd förbättras så sakteliga. Jag har haft den otrevliga sjukdomen när saker du ätit kommer ut igen. Snabbt. Och på fel sätt.

Jag missade hela lördagen. Ingen Clara och ingen Stina! Missade reprisen igår också. Men, igår kväll släpade jag mig ner till soffan och tittade på Brothers and Sisters. Inte lika bra igår som förra veckan. Men jag är ändå fast. Härligt att ha en söndagsserie att längta till. Nu måste jag tillbaka till sängen.