torsdag 22 februari 2007

Köpstopp

Jag läser om köpstopp på bloggen Köpstopp och märker hur många människor de finns som går mot strömmen. Det känns hoppfullt att läsa om människor som inte konsumerar, som säljer eller ger bort 7 saker varje vecka och som har loppmarknader där allt kostar gratis!

För hur man än vänder och vrider på miljöproblemen, så kommer man till en punkt när man måste fundera över sin egen del. Det krävs politiska beslut på internationell nivå, absolut. Annars klarar vi det inte. Men för att sådana beslut ska fattas krävs en medvetenhet hos dig och mig.

2 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Kul att du gillade min blogg! Appropå block att skriva i kan man alltid ta adressregistret i förra årets fickkalender om man int ehar fyllt i det. Vi ses igen!

Sara sa...

Anki: Tack för tipset. (Aj, aj, aj... jag slängde visst ett sånt förra veckan. Jag har mycket kvar att lära!)